Wstecz Strona główna
Układy wydechowe Świece i przewody Filtry powietrza Stylizacja wnętrza Hamownia Podwoziowa Elementy zawieszenia Magnetyzery MGI Tuning elektroniczny Nasze auta Ciekawe linki O nas




Układy wydechowe

Fakty i Fikcje

Dobrze zaprojektowany układ wydechowy może przynieść ok. 10% przyrost mocy i momentu obrotowego      Źle zaprojektowany - może pogorszyć te wartości o ok. 10% lub nawet więcej...

W czym więc tkwi sekret odpowiedniego zaprojektowania poszczególnych elementów układu wydechowego,   od kolektora wydechowego począwszy, poprzez katalizator, tłumiki środkowe, na tłumiku ostatnim kończąc...?

Ukł. wydechowy to bardzo istotny element osprzętu silnika. Dba on, o jak najbardziej optymalne opróżnianie cylindrów ze spalin. Im szybciej i sprawniej spaliny mogą być usunięte, tym szybciej następuje napełnienie kolejną dawką paliwa i powietrza komór spalania, co w rezultacie przynosi większą sprawność silnika, a więc większy moment obrotowy i oczywiście większą moc - o co nam wszystkim głównie chodzi.

Producenci seryjnych ukł. wydechowych, w zależności oczywiście od przeznaczenia samochodu, już dawno postawili przede wszystkim na jak największe wyciszenie ukł. wydechowego oraz niestety na jak najmniejsze koszty jego wyprodukowania - stąd powstała luka dla dobrych, tuningowych ukł. wydechowych, które są w stanie wygenerować większą sprawność naszego silnika, przy !uwaga! niewiele głośniejszej pracy, nie mówiąc tu już zupełnie o przeraźliwych rykach, jakie często (niestety) możemy spotkać na naszych ulicach, z powodu niewłaściwie dobranych elementów do auta lub stosowania nie-renomowanych elementów, często polskiej, rzemieślniczej produkcji, których producenci tak naprawdę nie mają zielonego pojęcia o projektowaniu układów wydechowych.

Firma, produkująca sportowe oraz tuningowe układy wydechowe na szeroką skalę musi dysponować odpowiednim zapleczem, w postaci szeregu laboratoriów badawczych, na które składają się komory pomiaru dźwięku, hamownie podwoziowe oraz silnikowe, a także odpowiednią techniką produkcji oraz przede wszystkim-chęcią i pasją, aby robić to dobrze. Efektem takich prac są np. produkty firm Sebring, czy SuperSprint.      Firmy te, przy zachowaniu bardzo zbliżonej głośności do wydechu seryjnego, są w stanie wyprodukować układy wydechowe (także kompletne), w !PEŁNI! przelotowe (bez żadnych pseudo "wyciszaczy", w postaci tzw. "gwiazdek" w układzie wydechowym, czyli zwykłych dławików spalin, powodujących zawirowania i fale zwrotne, z zamiłowaniem stosowanych przez polskich producentów, którzy po prostu nie potrafią inaczej wyciszyć układu wydechowego, czyniąc go tym samym pseudo-sportowym).

Nasza firma wykonuje na indywidualne zamówienie, na wąską skalę układy wydechowe oraz układy dolotowe w całości ze stali nierdzewnej, kwasodpornej, także "uliczne" jak i typowo "sportowe i rajdowe" - w obu przypadkach w 100% przelotowe, bez żadnych zwężek, dławików, etc., przy zachowaniu cichego brzmienia w przypadku wydechów z przeznaczeniem do jazdy na codzień. Jest to bardzo atrakcyjna cenowo alternatywa do renomowanych marek układów wydechowych, przy zachowaniu niemalże identycznego brzmienia, jakości i przyrostu mocy. Nasze układy wydechowe produkujemy z najwyższej jakości stali nierdzewnej o parametrach właściwych do danych elementów układów, wzorując się na produktach światowych liderów tej branży oraz bazując na naszym już ponad 14 letnim doświadczeniu. Posiadamy w sprzedaży również sportowe, metaliczne katalizatory o zwiększonym przepływie, niezbędne do montażu, chcąc uzyskać jak najlepszy efekt przepływu spalin, przy zachowaniu norm emisji spalin. Oferujemy również, w przypadku aut wyposażanych w drugą sondę lambda diagnostyczną za katalizatorem jego bezproblemową eliminację.

Ostrzegamy i radzimy - nie daj skusić się rewelacyjnie niską ceną i lśniącym wyglądem tłumika w sklepie, który pomimo zapewnień sprzedawcy, że pasuje zarówno do np. Fabii 1.4 jak i do np. Audi 300KM, jest niewiele warty, po zamontowaniu będzie z siebie wydawał "głeboki bas", a po roku albo sam odpadnie, albo wyrzucisz go sam, ponieważ stwierdzisz, że 200km podróż jest nie do przeżycia (pomijam tutaj już zupełnie kwestię przyrostu - przepraszam - utraty mocy). Dobra rada - zdajemy sobie dobrze sprawę, że prawdziwe sportowe układy wydechowe nie są tanie - ba, są drogie i to bardzo, jak na kieszeń Polaka. Jeśli nie stać Cię na tłumik renomowanej, sprawdzonej produkcji -  pozostań przy seryjnym rozwiązaniu - ewentualnie załóż sobie ładną końcówkę ozdobną wydechu, aby dodać szyku samochodowi, wyjdzie to Tobie i silnikowi oraz jego mocy na lepsze, niż pseudo sportowy wydech niewiadomo jakiej produkcji.

 

 Chętnie poznamy Twoją opinię, odpowiemy na pytania lub podzielimy się naszą wiedzą: napisz: zastec@vp.pl  

 

POWRÓT

 



Strona główna | Układy wydechowe | Świece i przewody | Filtry powietrza | Stylizacja wnętrza | Hamownia Podwoziowa |
Elementy zawieszenia | Wyścigi | Tuning elektroniczny | Nasze auta | Ciekawe linki | O nas | Kontakt | Mapa serwisu