Wstecz Strona główna
Układy wydechowe Świece i przewody Filtry powietrza Stylizacja wnętrza Hamownia Podwoziowa Elementy zawieszenia Magnetyzery MGI Tuning elektroniczny Nasze auta Ciekawe linki O nas




Sportowe Filtry Powietrza

o sportowych filtrach powietrza...


Zwiększając możliwości np. układu wydechowego lub zwiększając moc samochodu za pomocą tuningu elektronicznego, nie możemy zapomnieć o ułatwieniu silnikowi zasysania powietrza z zewnątrz. Elementem, który hamuje ten proces jest seryjny filtr powietrza. Już na pierwszy rzut oka widać różnicę pomiędzy standardowym filtrem powietrza a wyczynowym, sportowym filtrem. Specjalna budowa powierzchni filtrującej jest przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż do 90%, w porównaniu do zwykłego filtra papierowego. Filtr jest złożony z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siateczkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra - nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie gdy na powierzchni filtra odłoży się 2 - 3 mm warstwy brudu filtr należy umyć i nasączyć za pomocą specjalnego zestawu czyszczącego (ok. co 20.000km - w zależności od typu silnika i wielkości wkładu oraz warunków, w jakich auto jest eksploatowane). Należy tu pamiętać, że bezwzględnie nie wolno używać do regeneracji żadnych innych preparatów czyszczących oraz w żadnym wypadku nie używać sprężonego powietrza do usuwania zanieczyszczeń - może to doprowadzić do stałego uszkodzenia filtra, a co za tym idzie, do uszkodzenia silnika.

Jak wszyscy wiemy, podstawowym zadaniem filtra jest dostarczanie do silnika czystego powietrza, w przeciwnym razie może dojść do poważnego zniszczenia elementów mechanicznych silnika. W świetle tego faktu zdarza się spotkać kierowców, którzy nie montują w swoich samochodach filtrów powietrza w obawie o stratę mocy! Są w błędzie, ponieważ badania na hamowniach oraz na torach wyścigowych jasno dowodzą, że zastosowanie sportowych filtrów renomowanych firm, nie powoduje straty mocy lub momentu obrotowego, w porównaniu do układów dolotowych pozbawionych jakiegokolwiek filtra powietrza lub utrata mieści się w granicach błędów pomiarowych, podczas gdy w przypadku stosowania seryjnych, papierowych filtrów powietrza, w niektórych modelach dochodzi do kilkunastu procent!

W naszej ofercie dostępne są wkłady pasujące jako zamiennik normalnego papierowego filtra oraz filtry stożkowe różnego typu i rozmiarów, jak i gotowe zestawy do montażu, dedykowane specjalnie do danego modelu samochodu. Wymagają one demontażu fabrycznej puszki powietrza, ale za to w znacznie większym stopniu podnoszą moc i moment obrotowy. Ekstremalnym rozwiązaniem jest montaż zewnętrznego wlotu powietrza. Doprowadza on chłodniejsze (nie ogrzane przez silnik) powietrze, które ma większą gęstość, a co za tym idzie w tej samej objętości, mieści się większa ilość cząsteczek tlenu, tak pożądanych w mieszance paliwowej.

Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania: zastec@vp.pl




Strona główna | Układy wydechowe | Świece i przewody | Filtry powietrza | Stylizacja wnętrza |   Hamownia Podwoziowa | Elementy zawieszenia | Magnetyzery MGI | Tuning elektroniczny | Nasze auta | Ciekawe linki | O nas | Kontakt | Mapa serwisu